Keresés

A Vaillant logó története

A Vaillant nyuszija ma már egyet jelent az innovatív, modern, megbízható, kiváló minőségű termékekkel.

Mégis hosszú utat kellett megtennie idáig…

Remscheid, Német Császárság, 1899; húsvét vasárnap: a gyerekek a kertben játszanak, Johann Vaillant , rézműves és szivattyúgyártó, kezébe veszi az újságot, végre nyugalom van, olvashat. Épp a Régi és új világ című magazint lapozza, amikor felfigyel egy különös képre: egy nyuszi ugrik ki egy tojásból, körülötte manók és kis állatkák, akik ámulnak a csodán. Johann Vaillant elhatározza, hogy megszerzi a kép használatának jogát. (Érdekesség, hogy eleinte a Vaillant-katalógusokban a márkajelzés egy angyal volt, de az 1800-as évek végén nem lehetett az angyalra jogdíjlevédetési jogosultsági igényt bejelenteni, a nyuszi a tojásban márkajelzést azonban engedélyezték.) Ezen a bizonyos húsvét vasárnapon indult el a sikerek felé a Vaillant nyúl.

Azóta ugyan hatszor változtattak fizimiskáján – az éppen aktuális design-frissítés szellemében (először a gazdasági világválság idején 1929-ben, utoljára 2005-ben) -, de változatlanul jelképezi az egyre növekvő, nemzetközileg is elismert vállalatot. Úgy is fogalmazhatunk, hogy a kis nyuszi időközben hatalmas nyúllá nőtte ki magát. Ám ne ugorjunk ekkorát előre, nézzük meg, hogyan hódította meg a világot, miután elhagyta biztonságos otthonát, a húsvéti tojást, hogy elinduljon a világba, meggyőzni barátait és üzletfeleit a meleg fürdő előnyeiről.

1935-öt írunk ekkor, az „Egy királyi nyuszi története” című reklámkiadványban teszi meg első nagy ugrását a Vaillant jelképe. (Az 1970-es években egy újabb vicces nyuszikreációval rukkolt elő a cég, amelyet némi változtatással azóta is használnak.)

Százból hetvenen ismerik a nyuszit

Johann Vaillant már az 1874-es alapítás óta keresett egy meghatározó, „azonosító és megkülönböztető” márkajelzést a vállalatának, termékeinek – már akkor tudta, hogy egy jól eltalált logó többet mond, mint egy szó. A márkajelzés tudatos felhasználása mögött már a kezdetek kezdetén is komoly stratégia állt. A Vaillant már az első pillanattól, az induláskor rendelkezett egy összetéveszthetetlen márkaprofillal, amely a remscheidi szerelőműhelyben kezdte pályafutását, de ma már a német nyelvterület határain belül és kívül is fogalommá vált. Azóta a Vaillant szóval (és a szorosan hozzátartozó nyúllal) az emberek a tradíciót, az innovatív kutatásokat és termékeket, a magas minőséget és a hozzáértő vevőszolgálatot társítják. Az 1950-es évek kezdetén a Vaillant nevet Németországban már mindenütt ismerték. Ezzel egyidőben a remscheidi vállalat uralta a fali gázüzemű fürdőkazánok piacát az 1905. óta levédett Geyser fogalommal, így 1953-ban a Vaillant logó megkapta kiegészítő Geyser szócskát is. 1955 augusztusában állították elő az egymilliomodik Geysert, 2007-ben a Vaillant túl volt a negyvenmilliomodik nyuszis készülék értékesítésén.

Rejtett és megújuló energia

A Vaillant márkának négy alapértéke van: szimpátia, hozzáértés, innováció és műszaki kompetencia. Vaillant Excellenz a hivatalos neve a márka figyelemre méltó vállalati filozófiájának. Ez összefoglalja a vállalati folyamatokat, amelyek azért felelnek, hogy vevőik a legjobb színvonalú szolgáltatásokat kapják.

E szerint a Vaillant minőség, mint fő kritérium, nemcsak a termékekben mutatkozik meg, hanem a gyártás folyamatiban és a vevőszolgálatban is. Az összes olyan területen, ahol a vállalat a vevők igényeivel, illetve a dolgozó a nyilvánossággal találkozik. Mindez megkülönbözteti a céget a versenytársaktól, és felelősségteljesen kezeli a társadalmi elvárásokat. Az üzlettársaknak pedig fair és hosszú távú gazdasági előnyökkel járó partneri kapcsolatokat jelent.

A Vaillant németországi gyártóüzemében minden készülék összeszereléséért, minőségéért a dolgozó személyesen felel. A készülékeknek és az összeszerelésüket végző szakembereknek is egyedi azonosítójuk van, így egyértelműen kiderül, hogy a terméket ki és mikor készítette. A gyártás során az egyes, előre gyártott részegységek előzetesen már önálló minőségellenőrzésen esnek át, és csak a kifogástalan minőségűek kerülhetnek a gyártócsarnokba. A Vaillant ezért is szavatolja készülékei teljes körű minőségbiztosítását. A csomagolás után, de a kiszállítás előtt van még egy fázis: a szúrópróbaszerű utóellenőrzés, amikor egy adott készüléktípusból 3-10 darabot kiemelnek és végrehajtják rajtuk újból a teljes minőségi és működési ellenőrzést. Tehát a Vaillant nyuszija tényleg felnőtt, felelősségteljes, precíz nyúllá érett, akinek az abszolút elégedett barátok és üzletfelek és az innovatív, kiváló minőségű megoldások a fontosak.